MENU

Πώς διαχειριζόμαστε το άγχος του νεαρού υποψηφίου (για τους γονείς)

Στη διάρκεια του μαθητικού τους βίου, οι μαθητές έρχονται συχνά αντιμέτωποι με σημαντικές για τη ζωή τους εξετάσεις, όπως είναι για παράδειγμα οι εξετάσεις για την απόκτηση ενός ξενόγλωσσου διπλώματος, το σχολικό διαγώνισμα τετραμήνου ή ακόμα και οι Πανελλαδικές εξετάσεις. Σε κάθε περίπτωση, ο ανήλικος μαθητής συχνά κατακλύζεται από έντονο άγχος για τις επικείμενες εξετάσεις και δεν γνωρίζει πώς να το αντιμετωπίσει.

Παρακάτω ακολουθούν κάποιες συμβουλές – tips για τους γονείς των νεαρών υποψηφίων σχετικά με την ορθή διαχείριση του άγχους:

 

1. Ελέγχουμε αν ο μαθητής κοιμάται σωστά

Η σχέση του ύπνου με το άγχος είναι αμφίδρομη. Θα πρέπει να μεριμνήσετε προκειμένου ο μαθητής να έχει ένα ήρεμο ύπνο με διάρκεια τουλάχιστον 7 ώρες ημερησίως. Εάν, ωστόσο, παρατηρήσετε πως κάνει ανήσυχο ύπνο και αυτό γίνεται για διάστημα μεγαλύτερο των 20 λεπτών, είναι σκόπιμο να τον σηκώσετε από το κρεβάτι. Σε αυτή την περίπτωση μπορείτε να τον παροτρύνετε να απασχοληθεί με κάτι άλλο (π.χ. ήπια μουσική) για τουλάχιστον μισή ώρα έως ότου αισθανθεί υπνηλία.

 

2. Συμμετέχουμε μαζί με τα παιδιά μας σε μια δραστηριότητα η οποία να «ξεφεύγει» από την καθημερινότητα

Είναι σημαντικό να αλλάζει το παιδί σας παραστάσεις και ιδιαίτερα τις τελευταίες μέρες πριν από τις εξετάσεις. Κάτι που φαινομενικά μοιάζει πολύ απλό, όπως μια βόλτα στη θάλασσα μαζί με το μαθητή, μπορεί να τον αποφορτίσει καθοριστικά και, ως αποτέλεσμα, να τον οδηγήσει σε πιο ποιοτικό διάβασμα στη συνέχεια.

 

3. Αποφεύγουμε τη συχνή αναφορά στις προσεχείς εξετάσεις

Η καθημερινή συζήτηση σχετικά με τον τρόπο εξέτασης, τη βαθμολογία που απαιτείται για να κατακτηθεί ο στόχος και τα θετικά αποτελέσματα που θα προκύψουν αν τον υλοποιήσει είναι πιθανό να δημιουργήσει περισσότερο άγχος στο μαθητή. Κάτι τέτοιο θα οδηγήσει δυστυχώς σε ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα από τα επιθυμητά και, συνεπώς, καλό είναι να αποφεύγεται.

 

4. Χρησιμοποιούμε φράσεις για συναισθηματική και ψυχολογική υποστήριξη

Καθησυχαστικές φράσεις όπως «όλα τα παιδιά έχουν παρόμοιο άγχος» είναι ιδιαίτερα σημαντικές για την ψυχολογία του νεαρού υποψηφίου. Την κρίσιμη αυτή περίοδο της ζωής του, ο μαθητής έχει την ανάγκη να νιώσει πως οι γονείς είναι με το μέρος του και θα τον στηρίξουν σε κάθε του βήμα.

 

5. Εξηγούμε στο παιδί ότι δεν θα θεωρηθεί αποτυχία αν δεν καταφέρει να φέρει τα απαιτούμενα αποτελέσματα στις εξετάσεις

Οι εξετάσεις μεμονωμένα δεν δείχνουν την αξία ενός μαθητή. Συχνά το αποτέλεσμα καθορίζεται σε σημαντικό βαθμό από την ψυχραιμία που θα δείξει ο μαθητής κατά τη διάρκεια των εξετάσεων. Στόχος μας είναι, λοιπόν, να θεωρήσει ο μαθητής τις εξετάσεις ως μια πρόσθετη θετική εμπειρία ανεξαρτήτως αποτελέσματος. Θα σήμαινε πολλά για το παιδί να ακούσει από εσάς τη φράση: «Ακόμα κι αν δεν περάσεις, η προσπάθεια που έχεις καταβάλλει και η εμπειρία που θα έχεις θα είναι όπλο σου στις επόμενες εξετάσεις που θα αντιμετωπίσεις.». Αυτό που επιζητούμε είναι να αποφορτίσουμε τον μαθητή ώστε να μην λειτουργήσει κάτω από υπερβολικό άγχος το οποίο πιθανόν να τον εμποδίσει να αποδώσει το μέγιστο των δυνατοτήτων του.

 

Επιμέλεια Κειμένου: Αγγελική Κεφαλίδου

Πώς διαχειριζόμαστε το άγχος του νεαρού υποψηφίου (για τους γονείς)

    +30

    CONTACT US
    CALL US